2011. március 24., csütörtök

A ganoderma csodálatos hatásai II. – Terméktapasztalat vagy tudományos vizsgálat



A gombák gyógyító hatásairól sokat lehet olvasni, hallani az utóbbi időben.  Néhány hónapja találkoztam a ganoderma gomba kivonatot tartalmazó DXN termékekkel. Az elején egykedvűen olvasgattam a weboldalon található információkat. Bevallom őszintén, hogy amikor a terméktapasztalatokhoz értem, most is, mint általában, enyhén felspannoltam magam.
Évek óta tanulgatom a marketinget és tudom, hogy az ilyen leírások milyen hatásosak, mert az olvasó könnyen azonosulni tud vele, mivel hozzá hasonló emberek mesélik el pozitív tapasztalataikat stb.
Orvosként azonban tudom, hogyha maradéktalanul igazak is ezek a leírások, akkor sincs különösebb tudományos értékük. Fontos tudni, hogy egy betegség javulását vagy éppen súlyosbodását számtalan tényező együtthatása határozza meg. Sőt azt is érdemes figyelembe venni, hogy minden betegség folyamatos változásban van.  Ez azt jelenti, hogy az illető vagy meggyógyul, vagy az állapota súlyosbodik. A krónikus betegségeknél, amelyek évekig fennállnak, ott is mindig javuló és romló szakaszok követik egymást.
Ebből adódik, hogy egy példa nem példa.  Még a több példa is csak akkor összehasonlítható, ha azonos körülmények között történt a vizsgálat, azonos betegség esetén, lehetőleg a betegség azonos súlyossági fokán stb. Ma már követelmény az is, hogy kettős vak próbával történjen a vizsgálat. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy sem a beteg, sem a vizsgálatot végző személy nem tudja, hogy mikor használja a vizsgált hatóanyagot és mikor csak egy hozzá hasonló „placebo” terméket.
Ezek nagyon fontos dolgok, hiszen ahogy említettem, az a tény, hogy valaki jobban érzi magát egy valamilyen kezelés után, az abszolút nem biztos, hogy a kezelés hatásának tulajdonítható. Egyszerűen csak eltelt néhány nap vagy hét, változott az időjárás, a frontok hatása, többet pihent az illető, kevesebb stressz érte, más mennyiségű és minőségű táplálékot fogyasztott, vagy egyszerűen a betegsége egy nyugodtabb fázisba került.
Miért mondtam el mindezt?
Nem azért, hogy leszóljam a terméktapasztalatok jelentőségét, hanem azért mert engem értelemszerűen arra sarkalt, hogy utánanézzek a DXN termékekben található Ganoderma Lucidum (pecsétviaszgomba) hatásainak tisztázására végzett tudományos vizsgálatoknak.
Rákerestem a megfelelő orvosi könyvtárakban és meglepetésemre több mint 800 vizsgálatot találtam, amelyik a ganoderma hatásainak vizsgálatával foglalkozik.
Ez a pillanat volt az, amikor eldőlt számomra, hogy ezzel a termékkel foglalkozni kell.  Itt nem egy divattermékről, hanem egy komoly, évezredek tapasztalataira épülő, tudományos vizsgálatokkal is alátámasztott hatásról van szó.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése